۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد / ٤ شوال ١٤٤١ / Wednesday, May 27, 2020 العربیه
لطفا منتظر بمانید...
  • جزئيات خبر
  • اجتماعی ,سلامت و بهداشت    کد خبر : 219694
  • زمان مخابره:
  • ۸ : ۲۹ -- ۱۳۹۳/۴/۹

نکاتی در مورد نگهداری بهتر خیار و گوجه فرنگی

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:‌ خیار و گوجه فرنگی جز سبزیجات پرطرفدار تابستانی هستند که منبع غنی از ویتامین C محسوب می شوند و خواص ضد عفونی دارند.

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ 200 گرم سالاد گوجه فرنگی و خیار بیش از یک سوم نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند. این ویتامین همچنین آنتی اکسیدانی قوی است که به بدن برای مقابله با رادیکال های آزاد که عامل پیری هستند کمک می کند.
ویتامین ها
گوجه فرنگی و خیار علاوه بر ویتامین C حاوی ویتامین های گروه B ، ویتامین E و کاروتن ( به خصوص در گوجه فرنگی) هستند.
سرشار از عناصر کمینه و مواد معدنی
این سبزیجات همچنین منبع غنی پتاسیم، منیزیوم، روی، فسفر،‌ آهن و مس هستند که که در تعادل بدن نقش داشته و به حفظ اندام متعادل کمک می کنند.
محافظت نسبت به سرطان و بیماری های قلبی
گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و بتاکاروتن است که آنتی اکسیدان هایی قوی محسوب می شوند و در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی نقش دارند. پوست گوجه فرنگی همچنین پروتئینی به نام پروکسیداز دارد که می تواند کلسترول خون را کاهش دهد.
مفید برای تناسب اندام
گوجه فرنگی و خیار سرشار از آب هستند و کالری چندانی نیز ندارند. به علاوه، خیار حالت سیرکنندگی بسیار بالایی دارد و حالت تردی اش فرد را وادار می کند تا به خوبی آن را بجود. خوردن این سبزیجات در ابتدای غذاخوردن باعث احساس سیری و تمایل کمتر به غذا خواهد شد.
چند نکته در مورد نگهداری بهتر خیار و گوجه فرنگی
گوجه فرنگی:
- گوجه فرنگی را در دمای محیط نگهداری کنید.
- هیچ گاه آن را در یخچال نگذارید زیرا سرما کیفیت مزه آن را خراب می کند.
- از قرار دادن گوجه فرنگی نزدیک پنجره اجتناب کنید زیرا تغییر دما باعث شل شدن آن می شود.
- هنگام مصرف‌ آن را بشویید.
- دمگل گوجه فرنگی را پس از شستن جدا کنید.
خیار:
- خیار را در محیط خنک نگهداری کنید.درجه مناسب برای اینکه همواره ترد بماند 15 درجه سانتی گراد است. خیار را در کیسه سبزیجات بگذارید و طی 2 تا 3 روز مصرف کنید. خیار خوب کاملا سبز، براق، سفت و بدون چروک هستند.
- خیار را پوست نگیرید. پوست خیار حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام فنولیک است. اگر خیار بدون مواد شیمیایی پرورش داده شود پوست آن بی خطر است و ظاهری زیباتر نیز دارد.
- اگر خیار را پوست نگیرید هضم راحت تری دارد. پوست خیار حاوی پپسین است که هضم را تسهیل می کند. به همین دلیل است که معمولا در ابتدای غذا مصرف می شود چرا که سبب ترشح شیره گوارشی خواهد شد. به علاوه خیار منبع غنی از فیبرهای غذایی است که عملکرد روده ها را بهتر می کند.
منبع:www.Passportsante.fr

 

انتهاي خبر/ قدس آنلاين / کد خبر: 219694
کليدواژه ها سبزيجات تابستان - خيار - گوجه فرنگي - آنتي اکسيدان - ويتامين -
نام :* ايميل :
نظر :*
حداکثر تعداد کاراکتر نظرميياشد .

نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور  وآموزه های دینی  مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.

ارسال
عرفان | ۱۳۹۳/۴/۹
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • با سلام و ارزوي قبولي طاعات و عبادات شما عزيزان؛

    جاي بسي تشکر و قدرداني دارد اين تلاشتان جهت افزايش اطلاعات تغذيه و بهداشتي عموم مردم.
    • کامي | ۱۳۹۳/۴/۱۰
      خواهش ميکنم نوش جوووووون


اخبار جشن هاي ميلاد
چند رسانه اي
قدس انلاين ورزشي
پخش زنده حرم مطهر رضوي
باشگاه خوانندگان قدس آنلاين
بسته خبري
بازارخودرو
نوشا
نوغابي
پديده
بيمه پاسارگاد
کلاچ کالا
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
Copyright © 2011 quds online, All rights reserved