۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ فروردين / ٧ شعبان ١٤٤١ / Wednesday, April 01, 2020 العربیه
لطفا منتظر بمانید...
  • جزئيات خبر
  • اجتماعی ,حوادث    کد خبر : 228380
  • زمان مخابره:
  • ۲۲ : ۴۳ -- ۱۳۹۳/۵/۲۰
خسرو معتضد:

از هواپیماهای قراضه شهباز تا آنتونوف 140

باز هم ایرانی‌ها موش آزمایشگاهی و خرگوش لابراتوری صنایع عقب افتاده و معیوب خارجی شدند. خدا رفتگان را بیامرزد! شرکت آنتونوف اوکراین محصول قلابی خود به نام ایران- 140 را در سال 1996 به جان مردم ایران انداخت؛ خدا از گناهش نگذرد.

یک شرکت هواپیماسازی ایرانی «هسا» شروع به تولید مشترک هواپیما، بله هواپیما، نه خودرو با این شرکت اوکراینی درب و داغان کرد. مدیران اوکراینی که به ایران آمدند، خود در پروازی به اصفهان کشته شدند! چندین سانحه ایران -140 نشان می‌دهد که صنعت هواپیماسازی، آن هم با شرکت اوکراینی راه به جایی نمی‌برد، همچنان که تجربه قدیمی و پیش‌تر یعنی از هواپیماسازی شهباز در زمان رضاشاه، تازه با مشارکت انگلیسی‌ها که مدلهای ابتدایی و از رده خارج متعلق به جنگ جهانی اول و قبل از آن را با بهای گزاف به ایران قالب می‌کردند به ناکامی و شکست انجامید و در جنگ جهانی دوم هواپیماهای مونتاژ شده انگلیسی در کارخانه هواپیماسازی شهباز در شرق تهران (دوشان تپه) نه تنها یارشاطر نشدند، بلکه بارخاطر شدند؛ از بیشتر آن هواپیماها که در تبریز و مشهد و اهواز مستقر بودند، هیچ حمله جنگی دیده نشد و وقتی قرار شد به تهران پرواز کنند، اغلب در بین راه فرود آمدند یا سقوط کردند و چند خلبان خوب و تحصیلکرده ایرانی به شهادت رسیدند.
پس از جنگ جهانی دوم نیز بیشتر هواپیماهای مونتاژ شهباز در سوانح مختلف و به علت ساختمان بد و ناقص و معیوب، سقوط می‌کردند و نویسنده به یاد دارم در کودکی هر زمان به دو گورستان معروف تهران آن زمان، ابن بابویه و امامزاده عبدا... می‌رفتم، ده‌ها ملخ هواپیما را می‌دیدم که با عکس خلبانان کشته شده در سوانح بالای گور آن جوانان نصب می‌کردند.
از هواپیماهای ضعیف و معیوب ساخته شهباز تا سال 1325 که طیارات آمریکایی به ایران واگذار و فروخته شد، کاری برنمی‌آمد. تازه هواپیماهای آمریکایی نیز مستعمل و کهنه و در تمام دوران جنگ جهانی دوم مورد استفاده واقع شده بود. در سالهای بعد نیروی هوایی و هواپیمایی کشوری ایران با خرید هواپیما از کشورهای دارای تخصص و سابقه هواپیماسازی بهینه و مدرن شدند، چنان که هواپیماهای جنگی ایران در خاورمیانه شهره بودند و در جنگ با عراق به خوبی از عهده تار و مار کردن هواپیماهای روسی نیک و سوخو برآمدند و هواپیماهای هما تا نیویورک و تورنتو پرواز می‌کردند و به مسکو و پکن هم خط پرواز داشتند. (حالا هم اغلب دارند).
اگر صنعت هواپیماسازی اینقدر آسان بود همه کشورهای اروپایی هواپیماساز می‌شدند. عقب افتادگی ژاپن در صنعت هوانوردی در جنگ جهانی دوم سبب بمباران وحشتناک شهرهای ژاپن شد، زیرا نیروهای ژاپنی نمی‌توانستند از پس طیارات آمریکایی برآیند برتری صنایع جنگی هوایی آلمان بر شوروی در جنگ جهانی دوم در سه سال اول جنگ آلمان نازی و شوروی سبب ساقط شدن سریع هواپیماهای شوروی می‌شد.
من نمی‌دانم چه اصراری است که ما برای اثبات اینکه مردمی عالم و صنعتگر هستیم، باید با کمک دولتی مانند اوکراین هواپیما بسازیم، آن هم هواپیمای مسافربری.
من نمی‌دانم اگر میمون به فضا نمی‌فرستادیم، سابقه درخشان علوم و فرهنگ و دانش ما در نجوم و ریاضیات به دنیا ثابت نمی‌شد؟ برای چه باید ایران به آزمایشگاه برای آزمایش کامیونهای خطرناک هووی چینی و اسکانیا تبدیل شود؟
علاوه بر اینکه صنعتکاران خوبی در بعضی از صنایع مانند خودروسازی و هواپیماسازی نیستیم، وجدان کار هم در وجودمان بسیار ضعیف است. جزییات سقوط این هواپیمای خطرناک که جان چهل نفر را گرفت در جراید بخوانید. بال هواپیما جدا می‌شود، حفره‌ای در پهلوی هواپیما ایجاد می شود، سه دقیقه از پرواز نگذشته، طیاره سقوط می‌کند. جریان بنزین قطع می‌شود؟ آخر این چه هواپیمایی است؟ این چه سیستم بررسی و آزمایش است؟ تنها هواپیما و خودروهای قلابی نیست که تازه هر روز قیمت بلیت را بیشتر و شناورتر کرده یا بهای اتوبوسهای معیوب را بالا می‌برند. ملاحظه بکنید روغن پالم را به لبنیات و ماست زده به ملت نجیب و سربه زیر قالب می‌کنند. روغن خطرناکی که باعث رسوب چربی در رگها و سکته می‌شود در نهایت پررویی مصاحبه هم می‌کنند و آن را بی ضرر می‌دانند، زیرا مردم ایران موش آزمایشگاهی هستند و خرگوش لابراتواری. باید پیش از استفاده، آنان را مورد آزمایش قرار داد و مثلاً هواپیماسازان کم عقل و بی سواد متوجه شوند، وقتی طیاره آتش می گیرد، مردم مظلوم و بی گناه چقدر جزغاله می‌شوند و چه تعداد می‌توانند خود را پایین بیندازند و زنده بمانند. یا آورندگان تریلر هووی چینی مایلند دریابند تریلرهای آنها که به بهای سنگین به ایرانیان قالب کرده‌اند، چند درصد دچار سوانح می‌شوند.
شنیده‌ام سفیر سابق ایران در یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی و همدست سرمایه دار او در ایران جزو وارد کنندگان روغن پالم به کشور هستند که خم به ابرو نمی‌آورند، زیرا می‌دانند همه سروصداها به سرعت می‌خوابد. این چهل نفر هم سوختند و به دیار آخرت شتافتند، چند دستور صادرشده که به مثابه نوشدارو پس از مرگ سهراب است. چند آگهی تسلیت در جراید، چند پیام تسلیت از پوتین و امیر کویت، کشته شدن فجیع خلبان و کمک خلبان و آن خدمه مظلوم مهماندار. تمام شد رفت پی کار خودش، دستتان درد نکند. از هفت هواپیمای تولید شده تاکنون سه فروند سقوط کرده است. حرف هم که بزنید، می‌گویند، ای بابا دو هواپیمای مالزیایی با آن عظمت یکی در اقیانوس، یکی در اوکراین سقوط کرده، حالا خوبه این آنتونوف- ایران140 ما روز روشن توی بزرگراه سقوط کرده و بازماندگان هیچ دلواپسی ندارند که سرنشینان آن مانند طیاره مالزیایی مفقود شده‌اند. آری، ما موش آزمایشگاهی هستیم. از روغن خطرناک پالم تا اتوبوس آدم کش اسکانیا تا هووی ویرانگر، پی در پی ما را آزمایش می‌کنند ببینند که چند مرد حلاج هستیم!

انتهاي خبر/ قدس آنلاين / کد خبر: 228380
کليدواژه ها
نام :* ايميل :
نظر :*
حداکثر تعداد کاراکتر نظرميياشد .

نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور  وآموزه های دینی  مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.

ارسال
سيامک | ۱۳۹۳/۶/۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • خذو الحق من اهل الباطل

    جناب معتضد توصيه مي کنم که هميشه حرف حق را بزنيد

    تاريخ را آنگونه که هست بيان کنيد دنيا اينقدر ارزش ندارد بگذاريد همين درسي که خود

    معلم آن هستيد تاريخ در موردتان به راستگويي و امانتداري قضاوت کند.

بي نام | ۱۳۹۳/۵/۲۳
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • بسيار نيکو و به حق گفتيد.
هموطن | ۱۳۹۳/۵/۲۲
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • خدا رحمت کند هر کس که حرف حق را مي گويد در واقع اين فرمايش امير مومنان علي (ع) است که حرف حق را بگوييد اگر چه بر عليه شما باشد. اما جناب معتضد کو گوش شنوا . آنقدر از اين مصيبت ها زياد شده که مردم ديگر سعي مي کنند به آن فکر نکنند و براي مسئولين هم اين امر عادي شده والبته هيچ رسيدگي هم در اين کشور نيست اگر حرف حقي هم بزني مي گويند سياه نمايي مي کني و برخي سعي دارند فوري يک انگي بهت بچسبانند تا دهانت را ببندند .شما نگاه کنيد ما در چي مشکل نداريم و هر روزدراخبار از نيترات آب ،روغن پالم لبنيات،آلودگي هواو بنزين غير استاندارد، کود و سم هاي غير استاندارد کشاورزي چيني ،برنج هاي آلوده و مضر هندي،اشعه پارازيت ماهواره،تزريق هورمون در مرغها، پنسيلين غير استاندارد چيني بعلاوه ديگر داروهاي بدرد نخور هندي و چيني و بسياري که شما گفتيد و خيلي ها ي ديگر که مردم مي شنوند.اماهرگزديده ايد مسببين را مجازات کنند
علي اصغر | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • حرف حق تلخه براي آقايون خدا لعنت کنه باعث وباني اينهمه بلا که سر اين ملت ميارن.
محمد | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • آقاي معتصد اين داستان هيچ ربطي به علم ما ايرانيان ندارد و اصلاً صنعت مونتاژ ارتباطي به به علم ايراني ندارد چه اسکانيا و و خودرو و چه هواپيما و چه هر چيزي که ساخت ديگران باشه.
فرزند آدم | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • وقتي امنيت مواد غذايي و تجهيزات با تکنولوژي پيشرفته در اختيار افراد سياسي قرار گيرد ودستگاه هاي نظارتي فقط يدک کش و بهره بردار ازحقوق ومزايا گردند . اين ناهنجاري هاي علمي و سلامت فرزندان آدم ديگر جاي براي گفتن و نوشتن و خواندن ندارد. استفاده از الفاظ مانند رکود بي سابقه ، ترسوهاي سياسي و... هم روش جديد براي فرصت خريدن درراه انتفاع شخصي سياسيون است. خدا از حق مردم دفاع کند.
رضا | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • خدا لعنت کند بر آدم هاي که باعث همچون کارهاي ميشوند از صداقت مردم فهيم ما سو استفاده ميکنند وجدان ندارند
عليرضا | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • اقاي معتضد دست درد نکنه که حرف دل مردم رو زدي ولي چه فايده اين مسئولين مدام در حال دروغ گفتن هستن منتظر ميمونن مردم که کشته شدن تازه ميگن اين هواپيما ديگه نبايد پرواز کنه-15 سال پيش ميگفتن اتوبوسهاي بنز ديگه از رده خارج شده ولي هنوزم دارن ازشون استفاده ميکنن نميدونيم که ما چه دين و مذهبي داريم که هيچ چيز رو بهش پايبند نيستيم
شهرام | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • جناب آقاي معتضد ، بسيار زيبا و پر شور نوشتيد ميتوانيد عنوان فرماييد اين اتفاقات با نظارت کي و چه سيستمي رخ مي دهد؟ براي هر چيز و هرکس تو دنيا دولت محترم ما نسخه مي پيچد ...ببينيم براي اين همه بي بند و باري و بي لياقتي در کشور خودمام و در حق ملت خودمان چه مي کنند ؟ مشکل اين ملت چيست که بايد هميشه جناياتي که برش وارد مي شود بعد و يا انتهاي همه مشکلات دنيا باشد ، کاسه از آش داغتر نيستند ؟
رضا | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • بله اقاي معتضد چه عجب شما هم از دوره بعد از انقلاب انتقاد کرديد آخه هرکي برنامه شما رو ميديد فکر مي کرد از جهنم سال 57 وارد بهشت شديم.
خلبان | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • دنيا عرصه آزمايشات الهي است . همه زندگي ما مسلماني مارا محک مي زند . تا حالا که پر مدعاترين و بازنده ترين ملت خداشناس بوده ايم .
محسن | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • قشنگ ترين مطلبي بود که تا حالا خونده بودم...
شاهرودي | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • شايد خيلي ها با ديدن تصوير نويسنده از خواندن اين دردنامه خودداري کرده باشند ولي آنچه بيان شد حرف حقي است که از گلويي بيرون آمده که هميشه اينگونه عمل نميکند .
    اميدوارم نوسنده محترم منبعد نبز همينگونه رفتار کند تا شايد اين کلمات حق بر دل نشيند .
رضا | ۱۳۹۳/۵/۲۱
نام : *
ايميل :
نظر : *
ارسال
  • واقعا وضعيت ما در کشور با اين مسولين بي مسوليت و بيخيال شرم آور هست! مسولان خجالت بکشن!! خجالت! خجالت! و اينقدر به اقتدار علمي و صنعتي پفکي خودشون ناز نکنن! خجالت!مردم خر نيستن!
  • اخبار مرتبط


اخبار جشن هاي ميلاد
چند رسانه اي
قدس انلاين ورزشي
پخش زنده حرم مطهر رضوي
باشگاه خوانندگان قدس آنلاين
بسته خبري
بازارخودرو
نوشا
نوغابي
پديده
بيمه پاسارگاد
کلاچ کالا
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
Copyright © 2011 quds online, All rights reserved