۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۴ فروردين / ٨ شعبان ١٤٤١ / Thursday, April 02, 2020 العربیه
لطفا منتظر بمانید...
  • جزئيات خبر
  • ایران ,خراسان    کد خبر : 235087
  • زمان مخابره:
  • ۲۳ : ۱۴ -- ۱۳۹۳/۶/۲۱
در دومین همایش ملی برندینگ عنوان شد؛

معرفی مشهد به عنوان برند زیارت و فناوری

مرتضی روشنی: قدس ویژه خراسان - دومین همایش ملی برندینگ که با موضوع «مشتری مداری و حضور در بازارهای جهانی» در مشهد با معرفی برندهای برتر به کار خود پایان داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در آیین اختتامیه این همایش اظهار داشت: ما برای صنعتی شدن به تغییرات نیاز داریم و باید فرایند کارمان را بازنگری کنیم.
راضیه علیرضایی ادامه داد: زمانی به دنبال فرایند تولید اتوماتیک محصول بودیم و صنعتی شدن را در این کار می دیدیم، اما امروز باید فرایندهای تولید و تجارت با هم پیش بروند تا تعریف صنعتی شدن عینیت پیدا کند و یکی از عوامل مهم در این راه، نقش برند است.
وی داشتن فرهنگ صحیح را در ترویج برند مؤثر دانست و اظهار داشت: شرکتها باید به برند یکدیگر احترام گذاشته و برای آن ارزش قایل شوند که اگر این امر رعایت شود موجب رشد بهتر صنعت خواهد شد. گاهی دیده می شود برخی شرکتها تنها با افزودن کلماتی همچون نوین، ایران و... به نماد گرافیکی یک برند دیگر، از آن استفاده می کنند و سبب سردرگمی مشتری‌ها شده و مشکلاتی را به وجود می آورند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار مشهد نیز در این همایش با بیان اینکه برند، تنها مختص به صنعت نیست، گفت: شهرها می توانند دارای برند باشند و مدیریت شهری در این زمینه نقش بسیاری دارد.
دکتر مهدی برادران افزود: به عنوان نمونه شهر کوچک «کن» در فرانسه که حتی فرودگاه هم ندارد به خاطر جشنواره جهانی فیلمش دارای برند است و یا شهرهای دیگر دنیا و ما نیز باید به این سمت و سو ومعرفی درست شهرهایمان با برندی معتبر به جهانیان بکوشیم.
وی ادامه داد: در کشور ما برند اصلی مشهد بحث معنویت و جایگاه زیارتی آن است، اما این موضوع به معنای تضاد با سایر برندهای شهر نیست. متاسفانه امروز مسایل حاشیه نشینی شهر مشهد سبب شده چهره ای نامناسب از دومین کلانشهر کشور به دیگران ارایه شود، درحالی که مشکلات حاشیه نشینی در پایتخت و یا تبریز بیشتر از مشهد است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از صفات بارز حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دانایی و لقب «عالم آل محمد(ص)» است؛ اظهار داشت: از همین رو و با توجه به پیشینه دانشگاه فردوسی مشهد که از دانشگاه‌های برتر کشور است، می توان در کنار برند زیارتی، برند علمی را هم به مشهد افزود، چنانچه این موضوع در سند چشم انداز 1404 مشهد دیده شده و بصراحت اعلام شده مشهد باید الهام بخش معنویت و فناوری در آن سال باشد.
برادران با اشاره به مباحث ارزانی، شرکتهای دانش بنیان و پارکهای آبی به عنوان برندهای دیگر شهر مشهد اظهار داشت: امروز برندینگ شهری تنها متعلق به کلانشهرها نیست و شهرهایی مانند فیروزه یا شاندیز هم به خاطر محصولاتی که دارند دارای برند هستند.
گفتنی است، در پایان دومین همایش ملی برندینگ 16 شرکت از میان 54 شرکت منتخب، به عنوان برندهای برتر معرفی شدند و شرکتهای هلدینگ غذایی آستان قدس رضوی و مسکن و عمران قدس رضوی نیز شایسته دریافت لوح تجلیل شدند.

انتهاي خبر/ قدس آنلاين / کد خبر: 235087
کليدواژه ها
نام :* ايميل :
نظر :*
حداکثر تعداد کاراکتر نظرميياشد .

نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور  وآموزه های دینی  مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.

ارسال
  • اخبار مرتبط


اخبار جشن هاي ميلاد
چند رسانه اي
قدس انلاين ورزشي
پخش زنده حرم مطهر رضوي
باشگاه خوانندگان قدس آنلاين
بسته خبري
بازارخودرو
نوشا
نوغابي
پديده
بيمه پاسارگاد
کلاچ کالا
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
Copyright © 2011 quds online, All rights reserved